NOLL Oansvarig konsumtion
NOLL
OANSVARIG KONSUMTION
Vår ambition är att uppnå Noll Oansvarig konsumtion
Ambition fastställdes i vårt föregående ESG-program, Together Towards ZERO (TTZ). Med utvecklingen av programmet till Together Towards ZERO and Beyond (TTZAB) har ambitionsnivån justerats och ytterligare mål och aktiviteter, med nya milstolpar för 2030, har inkluderats.
Vi kommer fortsätta att uppfylla våra åtaganden, inklusive uppmuntran till ansvarsfullt beteende genom våra varumärken, kommunikation på våra förpackningar och genom lokala partnerskap. Utöver detta kommer vi att arbeta mot nya mål, inklusive en global portföljandel på 35 % för våra lågalkohol- och alkoholfria brygder för att ytterligare utöka konsumenternas valmöjligheter.
VÅRA GLOBALA MÅL
| | | --- | | ### 2030 | | - 100 % ansvarsfull konsumtion-märkning på förpackningar och varumärkesaktiveringar
- 100 % av våra marknader arbetar i partnerskap för att främja ansvarsfull konsumtion
- 100 % tillgänglighet av alkoholfria brygder
- 35 % av våra brygder globalt är lågalkohol eller alkoholfria |
Turn on sound
| | | --- | | |
| | | --- | | Play video |
Share video
Next video in 5
0:41
Share ""
Share from current time
| | | --- | | Share on Facebook
Tweet this video
Share on LinkedIn
More sharing options |
Play video
Toggle fullscreen
Quality
- 180p
- 360p
- 720p
- 1080p
- Auto
Toogle volume
00:00
0:00 / 0:41
DET HÄR GÖR VI
Introducera lågalkohol- eller alkoholfria produkter
Vi introducerar produkter med låg alkoholhalt eller utan alkohol på fler marknader för att utöka vår portfölj och göra dem tillgängliga för fler konsumenter
Ansvarsfull konsumtion
Föra in ansvarsfull konsumtion ytterligare i vårt värdeerbjudande gentemot kunder och konsumenter
Arbeta tillsammans med andra
Arbeta med experter, partners och lokalsamhällen för att möjliggöra ansvarsfulla val och förhindra skadlig alkoholkonsumtion
Nyttja varumärkesröster
Nyttja varumärkesröster och kontaktpunkter för att uppmuntra ansvarsfulla beteenden, genom information och medvetenhet om effekterna av alkohol
Don’t Drink and Boat
Med kampanjen ”Don’t drink and boat” vill Carlsberg Sverige påminna om att avstå alkohol till sjöss.
Den som kör båt berusad löper risk att hamna på havets botten. För att påminna svenskarna om att avstå alkohol till sjöss skapade Carlsberg Sverige i somras en undervattensbar som sänktes ned på havsbotten bland semesterfirare i Smögen.
Under sommaren är det många som ger sig ut för att njuta på sjön. Under pandemin ökade intresset för båtliv och trenden håller i sig, med stor efterfrågan på nya sjökort enligt Sjöfartsverket. Men med båtliv ökar också drunkningslarmen, och ofta är alkohol inblandat.
På sjön kan alkoholintag vara förenat med livsfara. Vid berusning försämras omdöme, reaktionsförmåga och koordination, vilket ökar risken för en allvarlig olycka. Enligt statistik från Transportstyrelsen har mer än varannan person som omkommer i fritidsbåtsolyckor alkohol i blodet (2011-2020).
Välj din plats
Western Europe
- Denmark
- Finland
- France
- Germany
- Norway
Norwegian - Poland
- Sweden
- Switzerland
- United Kingdom
Central & Eastern Europe and India
- Azerbaijan
- Belarus
- Bulgaria
- Croatia
- Estonia
- Hungary
- India
- Italy
- Kazakhstan
Kazakh Russian English - Latvia
- Lithuania
- Serbia
- Ukraine
Asia
- Cambodia
- China
- Hong Kong SAR
- Laos
- Malaysia
English - Myanmar
- Nepal
- Singapore
- Vietnam
Är du 21 år eller äldre?
Inte ännuJa
Kom ihåg mig på denna dator (markera inte om du använder en gemensam dator)