NOLL Oansvarig konsumtion

Uppdaterad

Meny

 NOLL

OANSVARIG KONSUMTION

Vår ambition är att uppnå Noll Oansvarig konsumtion

Ambition fastställdes i vårt föregående ESG-program, Together Towards ZERO (TTZ). Med utvecklingen av programmet till Together Towards ZERO and Beyond (TTZAB) har ambitionsnivån justerats och ytterligare mål och aktiviteter, med nya milstolpar för 2030, har inkluderats.

Vi kommer fortsätta att uppfylla våra åtaganden, inklusive uppmuntran till ansvarsfullt beteende genom våra varumärken, kommunikation på våra förpackningar och genom lokala partnerskap. Utöver detta kommer vi att arbeta mot nya mål, inklusive en global portföljandel på 35 % för våra lågalkohol- och alkoholfria brygder för att ytterligare utöka konsumenternas valmöjligheter.

VÅRA GLOBALA MÅL

| | | --- | | ### 2030 | | - 100 % ansvarsfull konsumtion-märkning på förpackningar och varumärkesaktiveringar
- 100 % av våra marknader arbetar i partnerskap för att främja ansvarsfull konsumtion
- 100 % tillgänglighet av alkoholfria brygder 
- 35 % av våra brygder globalt är lågalkohol eller alkoholfria |

Turn on sound

| | | --- | | |

| | | --- | | Play video |

Share video

Next video in 5

0:41

Share ""

Share from current time

| | | --- | | Share on Facebook

Tweet this video

Share on LinkedIn

More sharing options |

Play video

Toggle fullscreen

Quality

  • 180p
  • 360p
  • 720p
  • 1080p
  • Auto

Toogle volume

00:00

0:00 / 0:41

DET HÄR GÖR VI

Introducera lågalkohol- eller alkoholfria produkter

Vi introducerar produkter med låg alkoholhalt eller utan alkohol på fler marknader för att utöka vår portfölj och göra dem tillgängliga för fler konsumenter

Ansvarsfull konsumtion

Föra in ansvarsfull konsumtion ytterligare i vårt värdeerbjudande gentemot kunder och konsumenter

Arbeta tillsammans med andra

Arbeta med experter, partners och lokalsamhällen för att möjliggöra ansvarsfulla val och förhindra skadlig alkoholkonsumtion

Nyttja varumärkesröster

Nyttja varumärkesröster och kontaktpunkter för att uppmuntra ansvarsfulla beteenden, genom information och medvetenhet om effekterna av alkohol

Don’t Drink and Boat

Med kampanjen ”Don’t drink and boat” vill Carlsberg Sverige påminna om att avstå alkohol till sjöss.

Den som kör båt berusad löper risk att hamna på havets botten. För att påminna svenskarna om att avstå alkohol till sjöss skapade Carlsberg Sverige i somras en undervattensbar som sänktes ned på havsbotten bland semesterfirare i Smögen.

Under sommaren är det många som ger sig ut för att njuta på sjön. Under pandemin ökade intresset för båtliv och trenden håller i sig, med stor efterfrågan på nya sjökort enligt Sjöfartsverket. Men med båtliv ökar också drunkningslarmen, och ofta är alkohol inblandat.

På sjön kan alkoholintag vara förenat med livsfara. Vid berusning försämras omdöme, reaktionsförmåga och koordination, vilket ökar risken för en allvarlig olycka. Enligt statistik från Transportstyrelsen har mer än varannan person som omkommer i fritidsbåtsolyckor alkohol i blodet (2011-2020).

Välj din plats

carlsberggroup.com

Western Europe

  • Denmark

Danish

  • Finland

Finnish

  • France

French

  • Germany

German

  • Norway

Norwegian - Poland

Polish

  • Sweden

Swedish

  • Switzerland

German French Italian English

  • United Kingdom

English

Central & Eastern Europe and India

  • Azerbaijan

Azerbaijani English

  • Belarus

Belarusian Russian

  • Bulgaria

Bulgarian

  • Croatia

Croatian

  • Estonia

Estonian Russian - Greece

Greek English

  • Hungary

Hungarian English

  • India

English

  • Italy

Italian

  • Kazakhstan

Kazakh Russian English - Latvia

Latvian

  • Lithuania

Lithuanian

  • Serbia

Serbian

  • Ukraine

Ukrainian English

Asia

  • Cambodia

Khmer

  • China

Chinese

  • Hong Kong SAR

English

  • Laos

English

  • Malaysia

English - Myanmar

English

  • Nepal

English

  • Singapore

English

  • Vietnam

Vietnamese English

Carlsberg logo

Är du 21 år eller äldre?

Inte ännuJa

Kom ihåg mig på denna dator (markera inte om du använder en gemensam dator)

warning Created with Sketch.